НОВЕ УСЛУГЕ МИА ЧЕТБОТА: ПОРУЧИВАЊЕ ИЗВОДА ИЗ МАТИЧНИХ КЊИГА И ПРИЈАВА КОМУНАЛНОГ ПРОБЛЕМА

МИА четбот увео је две нове услуге како би грађани Сомбора могли брже, лакше и једноставније да остваре своја права, а нове услуге представили су данас у Сомбору представници локалне самоуправе, НАЛЕД-а и компаније САГА.

„Од сада ће грађани бити у могућности да поруче изводе из матичних књига или уверење о држављанству, то је услуга дигиталног матичара која од сада у потпуности може да се одради преко МИЕ. Друга услуга је пријава комуналног проблема, дакле грађани ће бити у могућности да кроз комуникацију са четботом пријаве проблем на јавној површини, било да је то везано за градско зеленило, јавну расвету или слично. Постоји могућност качења и мултимедијалних садржаја и обавезан је контакт податак да се остави како би грађани добили повратну информацију. Циљ је да се растерете запослени на шалтерима у Градској управи, како би могли да се баве комплекснијим проблемима, и са друге стране, да се олакша грађанима процес који је везан за било који од ових услуга“ навео је помоћник градоначелника Синиша Борота.

Пројектни координатор испред НАЛЕД-а Стефанос Јокић објаснио је да путем Вајбера у свако доба дана грађани могу добију информације које су доступне у МИА апликацији.

„Комуникацијом са оваквом дигиталном платформом грађани ће имати мању потребу да долазе на градске шалтере, а самим тим уштедеће себи време, моћи ће просто из свог дома да путем Вајбер апликације дођу до корисних информација о одабраним административним процедурама које су заступљене у овој апликацији.  С друге стране, поред грађана, корист има и Градска управа у смислу унапређења квалитета пружања информација и услуга према својим грађанима и на овај начин Градска управа ојачава своју улогу једне компетентне, модерне и ефикасне администрације. МИА четбот је доступна 24/7 у сваком тренутку, са једне стране путем веб-сајта, а са друге стране путем Вајбер апликације. Једноставно грађани могу да приступе Вајбер претрази и укуцају МИА Сомбор и пронаћи ће ову дигиталну асистенткињу са којом могу да ступе у комуникацију“ казао је координатор пројекта Јокић.

Поред поручивања извода из матичних књига, уверења о држављанству и пријаве комуналног проблема, путем МИА четбота могу да се добију и информације о процедури за остваривање права на дечији додатак, издавању пореског уверења и утврђивању стања пореског дуга, а Мартина Веселиновић из компаније САГА истакла је да је МИА четбот значајан корак на путу локалних самоуправа  ка дигиталној трансформацији.

„Компанија САГА пружа велику пажњу пројектима који имају за циљ да подрже општине на путу дигиталне трансформације и управо путем овог четбота МИА грађани Сомбора могу на једноставан и брз начин да дођу до потребних информација. Морам да нагласим да четбот МИА је заснована на вештачкој интелигенцији. Управо та технологија да кажем иза омогућава грађанима да они комуницирају као са људским бићем. Ја заиста сматрам да ће четбот МИА итекако утицати на растерећење и повећање продуктивности запослених у Граду Сомбору, али исто тако и на остваривању једног једнинственог корисничког искуства и повећања задовољства грађана. Заиста сматрам да ће МИА бити само први дигитални асистент који је заснован на територији Сомбора и Шапца и да ће се оваква дигитализација асистената проширити и на остале локалне самоуправе, а компанија САГА као друштвено одговорна компанија биће ту да да подршку оваквим пројектима“ поручила је Веселиновић.

МИА четбот је развијен у склопу регионалног пројекта „Унапређење општинских услуга у Србији и Босни и Херцеговини увођењем четбот апликације“, који је подржан од стране фонда Немачког савезног министарства за економску сарадњу и развој, а пројекат спроводе НАЛЕД, ГИЗ и компанија САГА. Пројекат се спроводи у Сомбору, Шапцу, Бјељини и Лакташима.